Webshops

Webshops

Een webshop kan 24 uur per dag open zijn, 7 dagen per week. Uw klanten kunnen dus dag en nacht het productaanbod bekijken, verleid worden tot een aankoop en bestellingen plaatsen. De keuze voor een webshop (webwinkel) is niet altijd vanzelfsprekend. Soms wordt er  gekozen voor alleen een webshop. Een andere keer is een webshop aanvullend op een bestaand verkoopkanaal. Naast uw fysieke winkel, biedt een webshop de mogelijkheid gemakkelijk nieuwe klanten te werven. U bent immers niet gebonden aan een bepaalde locatie. Potentieel kan heel Nederland, of zelfs de hele wereld uw doelgroep zijn. En dat vanuit één winkel, úw eigen webshop.

Een webshop kan aanzienlijke kostenbesparingen met zich mee brengen. De besparingen lopen op wanneer meer processen geautomatiseerd worden. Dit scheelt tijd in bijv. het opstellen van offertes. Wanneer uw webshop uw enige winkel is, scheelt het in de kosten van de huur (of koop) van een bedrijfspand. Er zijn talrijke webshops die vanuit huis worden beheerd.

Met een webshop is het gemakkelijker om veel producten aan te bieden. Niet elk product hoeft op voorraad te zijn. U werkt met een virtueel magazijn. Producten kunnen fysiek op andere locaties staan. Klanten zoeken op Google en vinden de producten op de webshop. Op deze manier kunt u vrij snel een groot product assortiment aanbieden onder één vlag. Het one-stop-shopping principe.

Door gebruik te maken van uitgebreide statistieken in een webshop kunt u waardevolle informatie van uw bezoekers verkrijgen. Neem bijvoorbeeld het bestelproces: Wanneer haakt hoeveel procent van uw potentiële klanten af in het bestelproces? Door slim wijzigingen aan te brengen en deze wijzigingen weer goed te testen – met behulp van uw statistieken – is dit percentage afhakers naar beneden te brengen. Meten is weten.

Een webshop werkt als een slimme verkoper. Deze electronische verkoper slaapt nooit, en onthoudt alles (iedere actie van uw bezoekers). Bij een product pagina kunnen productopties of relevante producten worden getoond. Wanneer er slim gebruik wordt gemaakt van profielen kan er bij terugkomst van een bezoeker gericht een aanbieding worden gedaan.

Wanneer u uw klant het gemak van een eerste bestelling hebt laten ervaren, komen vervolg bestellingen vaak sneller en goedkoper tot stand. Per e-mail kunnen herinneringen gestuurd worden, of speciale relevante aanbiedingen. Met een paar kliks via bijv. de orderhistorie of een pagina met de recentste aanbiedingen is de vervolg bestelling snel geplaatst.

Q219 Oprecht betrokken bij uw onderneming

Samen op zoek naar gezamenlijk succes!

Ondersteuning waar u écht wat aan heeft

Qompleet op administratief- als online-gebied. Zowel Administraties | Webdesign | In- en verkoop